Thursday 29 December 2011

Cita-cita....

Kebanyakan org kat dunia ni biasanya ada impian atau pun target diorang bile capai tahap2 tertentu.. Disebabkan aku ni sahih normal , so aku pun ada jugak.. Aku ada 3 plan utk kerjaya aku...(ni secara kasar je)


PLAN A :
*Aku nak belajar tol2 n aku nak jadi PSYCHOLOGIST   Ni memang susah gilaaa as kena hardcore gile babun smpai PhD n dpt 'Dr.' Tapi , untuk ni , aku berpegang kpada prinsip 'sasar lah hingga ke awan biru , andainya kau terjatuh , masih ada awan lembut yg sedia menyambut' Maksudnya , kita kena berani utk cuba yg terbaik dan jgn takut..  Kalau ada rezeki , aku betul2 nak kejar impian aku yg 1 ni.. Tanggungjawab aku untuk cuba realisasikan impian aku..








PLAN B : 
* Aku nak amik akaun time Form4 sebagai back up plan aku.. Eventhough cita2 aku ada kaitan ngan sains , tapi cikgu sains sendiri kata tk perlu amik sains pun tkpe so based on result periksa aku , aku buat back up plan.. Aku ni taklah bagus mane dlm plajaran..Jadi andai kata rezeki aku untuk impian aku tu tkde , aku nak MENIAGA.. At least aku dah ada pengalaman n ilmu time tu.. Mungkin lambat , susah n risiko besar , tapi aku percaye rezeki ada kat mane2..



PLAN C :  
*Aku nak jadi PENULIS ..  Aku nak tulis pape je.. Aku nak berkarya.. Aku nak gunakan imaginasi aku sepenuhnya... Aku nak tulis novel , aku nak tulis cerpen , aku nak tulis skrip cerita.. Macam2 aku nak tulis... Ni  aku jadikan sebagai pilihan terakhir aku sebab dari segi kewangan bnda ni tak stabil sgt..Huhuhuhu..








TETAPI , 
semua tu cita-cita and impian aku.. Dan mungkin jugak semua tu jadi angan2 aku.. Yelah , mane lah tau ak dpt keje agy bagus ke en.. Alhamdulillah.. Hohohoho..
Seriously , aku skang da start pikir pasal future aku.. Aku tknak main2 dah.. 
AKU NAK KAWENNN!!!! XDD

No comments:

Post a Comment