Tuesday 1 November 2011

Seharian di IKIM (Institut Kefahaman Islam Malaysia)

Nasib baik semalam aku tidur awal.. So,pagi tadi,tepat pukul 5.50 aku bangun automatically.. Bangun2,tgok laaptop ats katil dah xde.. Ahh sudahhh.. Cari punye carik punye carik,sekali kat bilik mak aku daa. Wat saspen je mak ak pagi2 ni.. Haihhhh.. Setelah bersiap,aku dan bonda tercinta pun menaiki kereta ke KTM Berhad.. Dah naik KTM,hapalagah,tido aar! Setelah sampai,Ya Allah!!!!!! Sangkaan aku meleset berjuta-juta peratus!!! Ingatkan IKIM tu dkt dgan kdai or snang cite shopping kompleks.. But!!! Tepi jln bsar dpn Kompleks Sukan Negara(what the hell?!!).
Like it or not,ak terpakse laa lepak kt taman dkt halaman bgunan tu..Perghhh.. Dia punya ngantuk tunggu mak aku smpai ak rase mcm mata ak ni kena gantung dgan pemberat berkilo-kilo tan..Kalau dkt ngan shopping complex bleh r sightseeing jp..Tapi da tepi jln cmtu nk sightseeing apa lagi.. Ingat nak lepak kt surau tapi bila tgok reaction org yg tgok ak yg hanya memakai selipar ni diorg pndg pelekkkk je,terpakse ak delaykan hasrat murni tu.. (Jakun mcm la diorg x pnah pakai selipar gi office.Go to hell la with ur corporate. Middle finger for u)
Selepas dengan sopan santunnya aku dan bonda beransur dari IKIM tu,Kitorg naik taxi smpai KL Sentral balik.. Aikkkk?? Time pegi kt kaunter tu caj RM14 tpi smpai kt taxi driver meter ni tujuh hengget setengah je!!! Tapir en prangai?? Msuk2 je KL Sentral tu,nmpk la pesta buku2 Islam. Gi la tgok jp.. (cmnilah org kite,kalau ada kaitan ngan agama je msti kurang org) Dan ak pun dgan rasminye siap dgan sign Sultan agy beredar meninggalkan Pesta buku tu dgan buku tntg Yusuf Islam..Wuargghhh.. Miss Pillow sowh ak meniduri dia dengan segera aaar. Esok ak sambung . byeeee!!

No comments:

Post a Comment